ارسال مستقیم یک سند آفیس با ایمیل
اگر از نرم افزارهای دسکتاپ برای مدیریت ایمیل و صندوق پستی خودتان استفاده میکنید، و بخواهید یک فایل Word را برای شخصی ایمیل کنید از چه روشهایی استفاده میکنید؟
بله، روشهای معمول برای این کار از این جمله اند:
*طبق سنت همیشگی فایل را به نامهای که در حال نوشتن آن هستید پیوست کنید
* یا با کلیک راست کردن روی سند و انتخاب گزینهی Mail recipient از منوی Send to
اما راهی بهتر نیز وجود دارد که طی آن میتوانید هنگام ویرایش یک سند Word به سادگی آن مستقیم ایمیل کنید. اگر علاقمند به این کار هستید این مطلب را دنبال کنید.
ابتدا باید به نوار ریبون آفیس و Word گزینهی ایمیل را اضافه کنید. پیشتر در مطلبی روش ویرایش ریبون آفیس را بطور کامل تشریح کرده بودیم. اما برای یادآوری باز اشارهای به آن خواهیم داشت.
»»» نکـتــه :
دقت داشته باشید که روشهای استفاده شده در این مطلب مربوط به نسخهی 2013 آفیس میباشد. اما برای نسخههای قبلتر نیز مشابه همین روشها جوابگو خواهد بود.
ابتدا نرم افزار Word را اجرا کرده و روی تب File کلیک کنید. سپس گزینهی Options را انتخاب کنید.
در پنجرهی باز شده و از لیست منوهای سمت چپ، گزینهی Customize Ribbon را انتخاب کنید.
حالا میتوانید هر تب یا گروهی که مایلید را ایجاد کنید. به طور پیش فرض یک تب در نوار ریبون آفیس به نام Mailing وجود دارد. پس چه بهتر آنکه از همین تب استفاده کنیم.
در ستون سمت چپ تب Mailing را بیابید. سپس روی دکمهی New Group کلیک کنید تا گروهی تازه ایجاد شود.
سپس روی گروه تازه کلیک راست کرده و با انتخاب گزینهی Rename نامی برای آن انتخاب کنید. به طور مثال New Email.
حالا نیاز دارید که ابزار ارسال ایمیل را به گروه جدید اضافه کنید. پس در حالی که گروه انتخاب شده است (هایلایت) از ستون سمت چپ یا همان Popular Commands ، روی گزینهی Email کلیک کنید. و در آخر روی دکمهی Add کلیک کنید.
در نتیجه گزینهی ایمیل به گروه جدید در تب Mailing افزوده شده است.
ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ
» روش ارسال ایمیل
از حالا هر زمان خواستید سند Word که در حال کار روی آن هستید را ایمیل کنید، فقط باید روی تب Mailing و سپس روی گزینهی Email کلیک کنید و سند را به عنوان یک فایل Attachment یا پیوست برای فرد مورد نظر ارسال کنید.
همانطور که گفته شد در این روش، برنامهی پیش فرض ایمیل شما نامه را ارسال خواهد کرد.





